Z uwagi na panującą pandemię wirusa COVID-19, wdrożono dodatkowe wytyczne związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Standardowe procedury poszerzono o obowiązek zachowywania odpowiedniej higieny rąk i higieny układu oddechowego. Przed założeniem środków ochrony osobistej w postaci wyposażenia niezbędnego do pracy, wszyscy pracownicy mają obowiązek przeprowadzić dezynfekcję rąk. Pracownicy przebywający na terenie zakładu pracy powinni stosować także maski – jednorazowe lub z filtrami FFP2/FFP3, które należy zmieniać co określony czas. W przypadku maseczek jednorazowych jest to godzina od rozpoczęcia użytkowania, natomiast masek z filtrami około 7-8 godzin. Osoby podejrzane o zachorowanie na COVID-19 należy jak najszybciej odizolować od reszty pracowników.
Wytyczne mówią także o jak największym możliwym zmniejszeniu liczby pracowników pracujących na jednej zmianie oraz zapewnieniu odstępu minimum 1,5 metra od każdego stanowiska pracy. Należy także regularnie dezynfekować wszystkie powierzchnie robocze i miejsca, które są często dotykane np. klamki, biurka, umywalki, dozowniki mydła. Każdy pracodawca zobowiązany jest do zapewnienia środków do dezynfekcji, papierowych ręczników oraz worków foliowych na śmieci.